Realizujemy nowy projekt Erasmus+. Skrót angielskiej nazwy naszego projektu to LOVE (Land of vocational education). Spolszczona nazwa projektu to „Licealiści Profesjonaliści. Chcemy utworzyć „wyspę”, na której młodzi ludzie zdobędą nowe kompetencje technologiczne i cyfrowe potrzebne na rynku pracy w XXI wieku.

Kraje, które biorą w projekcie to Francja, Grecja, Polska, Włochy i Turcja. Projekt jest świetną okazją, aby nabyć nowe umiejętności, poćwiczyć angielski, nawiązać nowe międzynarodowe znajomości i podróżować po Europie. Podczas wyjazdów obaczymy jak funkcjonują inne europejskie szkoły oraz weźmiemy udział w warsztatach i wycieczkach integracyjnych . Będziemy również gościć uczniów naszych partnerskich szkół w Warszawie.

Serdecznie zapraszamy do udziału uczniów oraz kandydatów do naszej szkoły. Projekt będzie realizowany w latach 2020-2022, a jego koordynatorem jest nauczyciel hiszpańskiego – p. Grzegorz Borucki.

Zapraszamy do zobaczenia relacji z Tygodnia Erasmusa w Pawlikowskiej z poprzedniego projektu Erasmus+: https://youtu.be/rRljp65jBWQ

Amigos de Pawlik to grupa uczniów klasy lingwistycznej 2Fp, która zawiązała się na potrzeby konkursu – Concurso de cortometrajes escolares en español ¡ELE en corto!- organizowanego przez Biuro Radcy ds. Edukacji przy Ambasadzie Królestwa Hiszpanii. Całą piątkę możecie poznać w załączonej czołówce filmu. Sami, przy wsparciu opiekuna- prof. Anety Sierakowskiej – nauczyciela j. hiszpańskiego, przygotowali scenariusz, nagrali 8 scen i finalnie zaprezentowali 7 minutowy film „Dirección España” w języku hiszpańskim. Ich zdaniem, udział w różnorodnych projektach jest świetną odskocznią od obowiązków szkolnych i dobrą okazją do wypróbowania swoich możliwości w wielu dziedzinach. Jak widać, koronawirus nie jest przeszkodą. Dajcie sobie szansę! Już dziś zapraszamy wszystkich zainteresowanych udziałem w kolejnej edycji konkursu.

https://www.facebook.com/78pawlikowska/videos/451086442929088

18.12 Pawlik miał szansę uczestniczyć w międzynarodowym spotkaniu z przyjaciółmi z Palermo (Włochy) i Majorki (Hiszpania), spotkanie w ramach projektu Power – eTwinning pod opieką dydaktyczna Pań Ewy Krzesniak i Anety Sierakowskiej. Było wesoło, klimatycznie i już świątecznie, a wszystko dla realizacji projektu Power Ponadnarodowa Mobilność Uczniów „Przewodnik licealisty Pokaż mi swój świat”. Powerowcy życzą wszystkim zdrowych i wesołych Świat, oraz mnóstwo okazji do podróżowania w 2021roku!

Jury w składzie pani dyrektor Magdalena Lipińska, pani wicedyrektor Justyna Krawczyk, pani wicedyrektor Bożena Maj, nauczycielka języka polskiego pani Sylwia Stolarczyk, profesor UKSW Jan Zieliński, redaktorka i współwłaścicielka Agencji Literackiej Graal Maria Zielińska, spośród nadesłanych prac na Konkurs Plastyczny „Lilka, cud miłości” przyznało:

1 miejsce – Paulinie Soból z klasy 2cp1 „Różowa magia”
2 miejsce – Milenie Bednarskiej z klasy 2eg „Dancing”
3 miejsce – Katarzynie Cabaj z klasy 2cp1 „Portret”
oraz Aleksandrze Lewandowskiej z klasy 2dp „Fotografia”

wyróżnienie – Bognie Pokorskiej z klasy 1e „Atlas”

Zwycięzcom serdecznie gratulujemy!

W czwartek, 19 listopada, klasa lingwistyczna – 2Fp uczestniczyła w wyjątkowej lekcji j. hiszpańskiego online, bo prowadzonej prosto z Salamanki przez lektorów szkoły językowej DICE (http://www.dicesalamanca.com/spain/).

W czasie lekcji uczniowie udali się na wirtualne zakupy, ćwiczyli nazwy produktów żywnościowych oraz tryb rozkazujący przygotowując przepisy kulinarne. http://www.dicesalamanca.com/spain/

Klasa 2fg wybrała się z wychowawcą Grzegorzem Boruckim do Kampinoskiego Parku Narodowego. Wyjazd miał charakter integracyjny. Dzień rozpoczęli w Domie Pracy Twórczej „Granica, uczestnicząc w warsztatach tworzenia biżuterii. Następnie miały miejsca zajęcia dramy. Na koniec odbył się godzinny spacer po KPN z przewodnikiem, który opowiedział o historii okolic oraz przyrodzie parku.
Jak czytamy na blogu https://proszewycieczki.wordpress.com: „Dom Pracy Twórczej Granica powstał w 2015 roku. Mieści się w obejściu należącym jeszcze w 1962 r do rodziny Połciów. Wieś Granica powstała ok. 1795 roku. Założyli ją budnicy, czyli ludzie, którzy zajmowali się wyrębem lasu i przerobem drewna na węgiel drzewny, smołę i potaż. Budnicy, w odróżnieniu od chłopów, nie byli przywiązani do ziemi, byli ludźmi wolnymi. Mieszkali w budach. Były to zazwyczaj kurne chaty (bez komina – palenisko w nich znajdowało się najczęściej w środkowej części chaty, a dym uchodził poprzez otwór w najwyższym punkcie dachu), częściowo zagłębione w ziemi. Gdy budnicy przenosili się w nowe miejsce, ich chaty zwykle ginęły, ale niektóre z takich osad rozwijały się jednak w większe wsie. I tak się stało z Granicą. Wieś w okresie międzywojennym liczyła 40 gospodarstw. Mieszkało w niej ponad 220 osób”.
Gdy zostaną zniesione obostrzenia, klasa myśli o powrocie do miejsca, aby tym razem wziąć udział w warsztatach z ceramiki.

W październiku 2019r w uszach 1ag2 zabrzmiała piosenka zespołu Skaldowie i przy współpracy z wychowawcą ochoczo zabrali się za pisanie listów do angielskiej Rodziny Królewskiej. Nie brakowało elementów niedowierzania w odpowiedź, trudnych konstrukcji formalnych, oficjalnego języka…. Aczkolwiek – warto było! Już możemy pochwalić się odpowiedziami od księcia Karola, księżnej Meghan i księcia Harrego oraz księżnej Kate i księcia Williama, adresowanymi bezpośrednio do uczniów Pawlikowskiej. Angielskie listy formalne w praktyce, zresztą zobaczcie sami…

Czytaj dalej