Zagrożenia, katastrofy czy nagłe sytuacje awaryjne są nieodłącznym elementem życia każdego z nas. Wynikają ze skutków zmian klimatycznych, ale są także wynikiem działalności człowieka. Wspólnym mianownikiem tych zdarzeń jest silny stres, który w porę nieopanowany daje fatalne skutki.

19 października 2023r. odbyły się w naszym liceum warsztaty w ramach projektu Fundacji Gotowi.org
            Celem projektu jest zaangażowanie uczniów w sprawy związane z ograniczaniem skutków katastrof i redukcją ryzyka zagrożeń. Na Warsztatach Gotowości młodzież dowiedziała się, że na sytuacje awaryjne czy katastrofy można się przygotować, budując swoją odporność i pewność siebie. Uczyli się, jak się przygotować na zagrożenia, aby w chwili próby zamienić lęki i panikę na konkretne, natychmiastowe działania, dające ochronę dla siebie i bliskich.

Kolejny dzień naszej wyprawy zaczęłyśmy od MALTA EXPLORING ENGLISH WORKSHOPS – nasza edukacyjna podróż rozpoczęła się od przepięknej Zatoki Golden Bay i Ghajn Tuffieha, otoczonej majestatycznymi klifami. Zanurzeni w historii spacerowaliśmy po urokliwych uliczkach miasta Mdina. Posmakowaliśmy napoju kinnie i pysznych maltańskich pastizzi w Rabacie w najstarszej pastizerii na wyspie. Dalej wzbiliśmy się na Klify Dingli, które górują nad morzem na wysokości 253 metrów, oferując jedne z najbardziej malowniczych widoków na wyspie. Kolejnym naszym punktem dnia była Błękitna Grota – symbol Malty. Odwiedziliśmy również urokliwą wioskę rybacka Marsaxlokk, gdzie zachwyciły nas kolorowe łodzie „luzzu”. To był bardzo intensywny dzień…
Ostatni dzień naszej podróży przeznaczyliśmy na intensywna naukę języka angielskiego-DIRECT ENGLISH WORKSHOPS, odpoczynek, rekreacyjne na basenie, ST. PAUL’S BAY TRIP, czas na zakup pamiątek. Na ostatniej zajęciach językowych zrobiliśmy podsumowanie i otrzymaliśmy certyfikaty ukończenia kursu….teraz idziemy się pakować – jutro wracamy do Polski.

26.10.2023Sebastian Chudzyński, uczeń kl.4B  naszego liceum, uczestniczył w ważnej dla niego uroczystości – mianowicie  w Wyższej Szkole Menedżerskiej w Warszawie przy ul. Kawęczyńskiej 36 wręczono mu Stypendium Prezesa Rady Ministrów.  Serdecznie gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów!

Młodzież 78 LO wyjechała na warsztaty językowe na Maltę. Znajomość języków to okno na świat, bardzo ważne, żeby uczyć się nie tylko w szkolnej ławce, ale również poznawać język życiu codziennym. Dziś dwudziestosześcio osobowa grupa nastolatków wraz z opiekunami jest trakcie warsztatów na Malcie uczą się posługiwać językiem nacodzień: gry terenowe, konwersacje, a także poruszanie się po mieście pozwala im poszerzać horyzonty i otwiera przed nimi nowe możliwości- nie od dziś wiadomo, że podróże kształcą.

78 LO zachęca do udziału w projekcie „SZKOŁY PEŁNE TALENTÓW”.
Za każde zakupy powyżej 50 zł zawierające jeden owoc lub warzywo (poza alkoholem) zrobione w Lidlu można otrzymać przy kasie TALENCIAKa (karteczkę podobną do wizytówki).
Potem wchodzimy na stronę: szkoly.lidl.pl, wybieramy naszą szkołę i skanujemy kod QR.
Można też wrzucić TALENCIAKa do skrzynek znajdujących się na terenie naszej szkoły.
Zgromadzone w ten sposób punkty z TALENCIAKów szkoła będzie mogła wymienić na sprzęt lub inne pomoce dydaktyczne.
Zachęcamy do udziału w akcji!!!

Właśnie zakończyła się 40 edycja konkursu Warszawa w kwiatach, wśród laureatów jest LXXVIII Liceum Ogólnokształcące im. Marii Pawlikowskiej- Jasnorzewskiej z Bemowa, które zajęło II miejsce w kategorii : ogródek edukacyjny. Idea konkursu sięga jeszcze lat dwudziestych XX wieku. Wymyślił ją prezydent Warszawy Stefan Starzyński, który miał marzenie, aby jego miasto przypominało kwitnący ogród. Dyrekcja , pracownicy i uczniowie również chcą, aby ich szkoła była miejscem pełnym kwiatów i zieleni, dlatego bardzo dbają o swój ogród .

Projekt ERASMUS+ „ZIELONE SZKOLNE PODWÓRKA. PERMAKULTURA W MIEŚCIE” jest już siódmym projektem realizowanym w naszym liceum przy wsparciu funduszy UE.
Tym razem, ramach współpracy ze szkołami średnimi z Grecji, Hiszpanii i Włoch, przez najbliższy rok, będziemy tworzyć ogródki permakulturowe, rozwijając zarazem kompetencje językowe.
Poznamy zasady permakultury oraz jej wpływ na otoczenie. Uczniowie, podczas międzynarodowych mobilności, wezmą udział w zajęciach na temat znaczenia roślin i owadów w założeniach permakultury, zajęciach „zero waste” oraz warsztatach promujących recykling i ekologiczny styl życia.
Owocem tych spotkań będzie wydanie w języku angielskim przewodnika „Green schoolyards. Permaculture in the city.”
Uczniowie, w trakcie realizacji projektu, będą mogli liczyć na wsparcie zespołu nauczycieli:, w składzie p. Aneta Sierakowska (koordynator projektu), p. Halina Działecka-Bednarz, p. Renata Tarkowska, p. Beata Biedrzycka oraz p. Elżbieta Grądzka.