Miło nam poinformować, iż nasze Liceum realizuje kolejny już projekt w ramach programu Erasmus +, tym razem w ramach Akcji 1 – mobilność kadry edukacji szkolnej.
Projekt zatytułowany: ” Nowy uczeń – nowy ja – nowa szkoła – rozwój kompetencji kluczowych i implementacja aktywizujących, zorientowanych na ucznia, metod nauczania w LXXVIII LO w Warszawie” Projekt powstał w odpowiedzi na zidentyfikowane obszary wymagające usprawnienia.
Realizowany projekt ma na celu:
– podniesienie jakości pracy szkoły,
– podniesienie europejskiego wymiaru szkoły poprzez współpracę międzynarodową,
– podniesienie umiejętności i kwalifikacji nauczycieli ze szczególnym uwzględnieniem ich kompetencji językowych tak, by mogli wykorzystywać język obcy w rozwoju zawodowym, realizować (wspólnie z uczniami) międzynarodowe projekty i prowadzić zajęcia przedmiotowe z elementami języka angielskiego,
– poznanie, podczas szkoleń oraz wizyt studyjnych, a następnie, wprowadzenie w Liceum nowoczesnych, zorientowanych na ucznia, aktywizujących metod edukacyjnych, wykorzystujących zaawansowane narzędzia TIK, rozwijających kompetencje kluczowe i praktyczne umiejętności uczniów, zwłaszcza w formie pracy grupowej i projektowej .
W projekcie bierze udział 8 nauczycieli szkoły: dyrektor, wicedyrektor, nauczyciel j. hiszpańskiego, j. angielskiego, nauczyciel chemii, trzej nauczyciele wychowania fizycznego.
Projekt obejmuje:
– 6 miesięczne przygotowanie językowo – kulturowe w Polsce
– 5 dniowy, intensywny kurs językowy na Malcie, by ugruntować nabyte umiejętności w tym zakresie, poprzez zanurzenie w języku:
Fluency and English Language Development for Educational Staff lub Professional Comunication Skills
– 5 dniowe szkolenia specjalistyczne:
Edukacja i umiejętności nauczania w XXI wieku – pani dyrektor Magdalena Lipińska, pani wicedyrektor Justyna Krawczyk
Najlepsze narzędzia cyfrowe dla nauczycieli j. obcych – prof. Ewa Krześniak
ICT/ Technologie Informacyjno – Komunikacyjne w klasie zorientowanej na ucznia – prof. Beata Biedrzycka, prof. Aneta Sierakowska
Trendy w ćwiczeniach grupowych w szkołach! – prof. Krzysztof Gałecki, prof. Krzysztof Twardowski
– 5 dniowy job shadowing w Instituto Banus – publicznej hiszpańskiej szkole średniej, która realizuje nauczanie dwujęzyczne, stosuje aktywne metody nauczania, TIK, prowadzi bogatą ofertę sportową.
Następnie uczestnicy projektu będą upowszechniać wiedzę i dobre praktyki wśród społeczności szkolnej i nauczycieli innych placówek.
Oczekujemy, iż realizacja projektu przełoży się na:
– podniesienie poziomu kluczowych kompetencji uczestników w zakresie j. angielskiego, aktywnych, zorientowanych na ucznia, metod pracy, narzędzi TIK,
– poszerzenie międzynarodowego wymiaru kształcenia w szkole,
– ugruntowanie idei uczenia się przez całe życie, w myśl modelu organizacji uczącej się,
– poprawę jakości pracy Liceum i efektywności nauczania,
– spadek absencji uczniów, w dłuższej perspektywie poprawa wyników klasyfikacji i matur,
– wzrost prestiżu placówki i jej strategiczny rozwój,
– wzrost kompetencji kluczowych uczniów poprzez kształcenie rozwijające samodzielność, kreatywność i innowacyjność uczniów (priorytet MEN).
Całkowity budżet, realizowanego od września 2019 do sierpnia 2021, projektu to 33 483 euro; w całości finansowany ze środków programu Unii Europejskiej Erasmus+”
Koordynatorem projektu z ramienia LXXVIII Lo jest prof. Aneta Sierakowska.